First time Africa - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Anne Heerema - WaarBenJij.nu First time Africa - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Anne Heerema - WaarBenJij.nu

First time Africa

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Somerset West

Donderdag 6 februari ben ik (via een tussenlanding in Parijs) geland op Tambo international Airport in Johannesburg. Prima vlucht gehad met France Air, s'ochtend om een uur of 10:00 gearriveerd.

Op de luchthaven in Johannesburg heb ik direct maar een auto gehuurd, voor een dag of 30 en een lokaal telefoonnummer geactiveerd. Daar zijn we dan.. Zuid-Afrika. Van Johannesburg ben ik regelrecht naar het zuiden gereden over de N1, om die avond te overnachten in Lesotho, Maseru bij de Baukje en Jakob-Jan. Dat was te ambitieus. Na enig oponthoud, verbazing over de prachtige natuur, het heerlijke klimaat en interessante gesprekken met locals ben ik niet verder gekomen dan Kroonstad. Heb hier overnacht bij een leuk country motel en begin me langzaam een beeld te vormen van de cutuur hier. Na een frisse duik in het zwembad s´ochtends de volgende dag naar Lesotho gereden.

Leuk om Baukje en Jakob-Jan hier te treffen en te zien hoe zij hier leven met hun gezin. S'avonds een mooi verjaardagsfeest gehad van Jakob. Mooi met de mannen gebraaid, met een paar biertjes om een kampvuur onder de sterrenhemel. Prachtig hier. Het bevalt me nu al ;) Lesotho is een heel andere wereld, veel armoede, de mensen lijken hier weinig zin te hebben om iets te doen.

De omgeving van Bloemfontein is prachtig, mooie bergen, eindeloze velden mais, aardappels, soja bonen. Vanaf bloemfontein naar het zuiden is er weinig te zien, behalve rotsgrond, droogte en een handje vol koeien. Die avond aangekomen in Beaufort West, waar ik overnacht heb in een Authentiek oud-hollands hotel. Komt goed uit dat de rand zo gunstig staat.

Via de N12 door de Karoo (ook een droog rotsig gebied) naar Oudshoorn, George en uiteindelijk Wilderness gereden om Job te ontmoeten. Als je vanuit de Karoo door de bergen rijd kom je in een heuze oase :) Ongekende pracht hier langs de kust.

Leuk om Job te ontmoeten. Zij wonen hier (redelijk primitief, maar wel mooi) op een prachtig stukje Afrika, met uitzicht over de bergen richting het noorden. Bongo's in de achtertuin, een paintbalgun om ze weg te jagen, het geluid van een club lokale werkers die met motorzagen afvalhout tot nieuw formaat bewerkt.. Bevalt me wel hier.

Bij Job ben ik een week geweest. Surfen bij Victoria Bay, wat lokale bedrijvigheid gezien, bij een broodfabriek geweest, een spinazie en cabbage boer bezocht, een kerkdienst meegemaakt, met Job naar ´The Heads´ geweest. Mooi hier

Via George, Heidelberg, Swellendam, Bredadorp (over de N2) naar Port Lagusta, het meest zuidelijke punt van Afrika gereden. Hier overnacht in een leuk hotelletje, de beste tot nog toe. Verschillende mensen ontmoet. Verschillende verhalen gehoord, over zowel Zuid-Afrika als omringende landen, soms positief, soms minder positief.

Capetown, wat een geweldige stad! De mooiste stad die ik ooit bezocht heb, van de big cities. De batterij van mijn camera is leeg, dus foto's volgen, ik kom hier wel terug. Overnacht in een hostel, 'Ashanti' een aanrader als je een hostel zoekt, palmbomen in de voortuin, zwembad in de achtertuin, dakterras, bar, leuke internationale mensen. Ben hier 2 dagen geweest.

N7 - Springbok - Waarom niet? Onderweg een wijnproeverij, een druiventeler (voor de versmarkt), een Vegi packaging & trading bedrijf bezocht. Vanrhynsdorp is het meest noordelijke geweest wat ik gereden heb, Noordelijker richting Namibie word het steeds droger en rotsiger, voor zover ik gezien heb. Heb overnacht in Clanwilliam.

Prachig gebied hier, de N7 loopt door de wijngaarden van Klawer, de oranges van Citrusdal, en eindeloze graanvelden in Wellington, bergen blauwe lucht, zee, wow.

Ik heb nu de extremen van het land globaal gezien gezien. Kaapstad in een straal van 150 km. wil ik op inzoomen. Binnenkort meer, moet nu weg.

  • 25 Februari 2014 - 12:54

    Christian:

    Wat een heerlijk avontuur met een prachtige natuur. maak ons maar jaloers:)
    Geniet die tyd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Somerset West

Rainbow nation

Exploring overseas possibilities

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

Into the wild..

25 Februari 2014

First time Africa
Anne

From Paris to Paradise.

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 4745

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Rainbow nation

Landen bezocht: